Snabbvisit i Lerberget och lunch i ett garage

I förrgår packade vi ihop oss och åkte från Åsa nermot Skåne och Lerberget där min mormor bor. På vägen ner tog vi ett lunchstopp i Torekov (sånt man kan göra på semestern när det inte är bråttom).
Mina föräldrar och bror var också där så jag och M checkade in på ett Bed & Breakfast i närheten. Helt ok ställe även om fixarfingrarna i mig började klia nåt så vansinnigt. Med enkla medel skulle detta ställe kunna bli så mycket mysigare… Hur som helst så fick vi ju i alla fall tak över huvudet och frukost när vi vaknade och det var ju huvudsaken.
Efter frukost promenerade vi ner till mormors hus (som ligger precis intill den lilla hamnen i Lerberget) och drack förmiddagskaffe med de andra. M badade både på kvällen när vi kom och dagen efter på förmiddagen. Själv höll jag mig på land…
På eftermiddagen tog jag och mamma en sväng in i Höganäs för att kolla in några butiker. De andra anslöt senare och så åt vi lunch/middag på Garage Bar som ligger intill Höganäs Saluhall. Väldigt gott och helt klart ett besökstips (vilket även saluhallen är, mer om den här).
Jag och mamma åt tre varianter av tacos med högrev, kyckling och fisk, brorsan åt chili och de andra åt burgare. Väldigt gott och alla var nöjda. Till och med mormor 92 år tyckte att burgarna var utsökta!
När alltihop var uppätet vinkade jag och M av de andra och satte oss i bilen för att roadtrippa vidare. Befinner oss nu på resans näst sista stopp – Öland.

Foto: Hanna

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )